Nedávno o nás vyšel rozhovor v časopisu Brands & Stories. Část rozhovoru dáme sem.

„Nikdy jsem si sebe nedokázal představit v zaměstnání, proto podnikám…“ Říká Bohdan Krychfalushii, student podnikohospodářské fakulty na Vysoké škole ekonomické. Při studiu potkal kamaráda, ze kterého se stal obchodní partner. Bohdan spolu s Danielem Sirbu v únoru 2019 založili a vlastní firmu Rose Bear. Prodávají medvídky z růží, a jak říkají, mení pohled na lásku.

V čem měníte pohled na lásku?
D: Láska nemusí nutně znamenat pouze vztah muže a ženy. Láska je všude kolem nás. Lásku pociťujeme k rodičům, babičkám, kamarádům apod. Proto jsme přišli s dárkem, s kterým můžete komukoliv říct, že Vám na nich záleží.

Proč medvěd?
D: Tvar teddy medvídka je oblíben celosvětově. Květiny jsou sice hezký dárek, ale bohužel vám zvadnou. Tak jsme použili umělé růžičky z Foamiranu, které jsou velice příjemné na dotek a zcela bezpečné. Navíc vydrží celou věčnost, a ještě k tomu krásně voní!

V čem se odlišujete od konkurence? Medvídci z růží jsou např. i na Amazonu…
B: Ano, medvídky najdete všude, ale ne tak kvalitní jako u nás.Odlišujeme se od nich především vlastní technologií výroby, díky které dokážeme zajistit nejlepší možnou kvalitu na trhu.

Můžete být konkrétnější?
D: Vše vyrábíme v Praze. Každou praconici pečlivě školíme. Máme dokonce dvě ženy, které použe kontrolují kvalitu a opravují medvídky, aby byly dokonalé. Každý medvídek je zkontrolován minimálně 2x.

Nebojíte se, že se trh s medvědy brzy nasytí?
B: Díky levné, nekvalitní konkurenci k tomu už pomalu dochází. My se ale především snažíme budovat brand. Víme, že je to běh na dlouhou trať. Až se trh nasytí, tak nám zůstane brand. A ten si jen tak nekoupíte. Díky brandu dokážeme rozšířit sortiment o další výrobky.

Grafy prodejů od února jen rostou, brand se vám tedy budovat zřejmě daří…
B: Děláme marketing na Facebooku a Instagramu, kde se snažíme zvyšovat povědomí lidí. Celé to podporujeme s Googlem, kde nás lidé vždycky najdou. Ať už lidé, co jen chtějí medvídka z růží nebo přímo medvídka od nás. Svou roli hraje i word of mouth a také demografické faktory (v září je třeba více narozenin).

Kolik denně utratíte za reklamu?
D: 1.5 tis. – 2 tis. Kč. V podstatě všechno jde do Facebooku, Instagramu a Googlu. Člověk na FB nebo IG uvidí naši reklamu, ale přehlédne ji. Pak ji uvidí podruhé, otevře si web a řekne, že je to drahé. Nicméně máme retargeting reklamy, takže ho znovu zacílíme. Ukážeme, že cena odpovídá kvalitě a proč jsme lepší než ostatní. Člověk si to uloží a až nastane pravá příležitost jako třeba výročí, tak si vzpomene, že kdysi viděl medvídka z růží, tak zadá do Googlu „medvídek z růží“ a tam jsme zase my a provede nákup.

Kdo je vaše cílová skupina?
B: Ze 70 % to jsou muži. Medvídek je kupován jako dárek na výročí, svatby, narození dítěte, narozeniny, na svátky atd.

Když jste v únoru začali, to byl zrovna Valentýn…
D: A oba jsme byli příjemně překvapeni, když jsme právě na Valentýna prodali první várku medvídků (47 ks) během 3 dnů.

Kolik jich v současné době máte na skladě?
B: Cca 200. Dalších 50 se vyrábí a každý týden naskladňujeme kolem 40-60 kusů. Ale musíme to ještě zvýšit, protože se blíží Vánoce a Valentýn.

Už jste prodali přes 650 kusů, to je poměrně dost…
D: Je naivní si myslet, že to takhle bude růst do nekonečna. Ale minimálně do MDŽ 2020 chceme vidět růst a uděláme pro to všechno. Rozšiřujeme sortiment, zlepšujeme marketing, děláme různé kampaně, přesouváme se i do offlinu.

Chcete se Rose Bear živit celý život nebo byste chtěli rozjet další podnikání?
D: K Rose Bear máme vztah, jako kdyby to bylo naše dítě. Ale na rovinu si řekněme, že pokud budeme prodávat jenom medvídky z růží ve 3 velikostech, tak po roce jsme pryč. Takže chceme zkusit, co všechno dokážeme s Rose Bear udělat. Kam až to můžeme posunout. Brzy se s hlavičkou Rose Bear podíváme i do jiných odvětví. Máme v kanceláři 3 tabule a všechny jsou plné s nápady kam dál, co zlepšit, co přidat atd.

Pokračování rozhovoru můžete najít v aktuálním čísle Brands & Stories.

0